• Afgelopen zaterdag stond er weer een derby op het programma, de JO11 mocht aantreden tegen VVW. Extra puntje van spanning, in VVW speelt een klasgenootje dus beiden teams waren er op gebrand om te winnen! Meteen bij het begin van de wedstrijd is duidelijk dat de teams aan elkaar gewaagd zijn. Zwaagdijk heeft meerdere kansen maar helaas lukt het niet om de bal het doel in te krijgen. Dan schiet VVW op doel en die is wel raak. 1-0 achter maar Zwaagdijk laat zich niet uit het veld slaan en blijft aanvallen. Helaas zonder resultaat dus met de rust is de stand nog steeds 0-1.

Tijdens de rust krijgen de jongens een peptalk in de kleedkamer en passen de coaches de opstelling wat aan. Vol frisse moed begint Zwaagdijk aan de tweede helft. De aangepaste opstelling zie je meteen terug, ze gaan aanvallender spelen en al snel kan Guus over links richting het doel en scoort! 1-1. Zwaagdijk blijft vechten voor de overwinning, ze creƫren veel kansen maar de keeper van VVW weet het doel schoon te houden. Na de time out heeft Rick nog een prachtige poeier op doel, helaas binnenkant paal, wat een pech. Vlak voor het einde heeft VVW ook nog wat kansen maar gelukkig houdt onze sterke verdediging alle aanvallen knap tegen. 1-1 was dus de eind uitslag. Het was een mooie en spannende wedstrijd, het aanwezige publiek heeft ervan genoten, ga zo door mannen!